Результати анкетування учнів у вивченні курсів за вибором
В анкетуванні взяли участь учні 9-11 класів (92 учнів). Анкети були анонімними та містили 7 описових питань.
У першому питанні учні мали підтвердити чи заперечити твердження про те, що дані предмети за вибором (Основи підприємницької діяльності, Регіональна економіка, Фінансова грамотність, Основи економіки) допомагають їм у визначенні майбутньої професії.
Чи допомагає вам предмет (курс за вибором) у професійному самовизначенні?
«Основи підприємницької діяльності»
Так (повністю або частково) – 64%
Ні – 36%;
«Регіональна економіка»
Так – 50%
Ні – 50%
«Фінансова грамотність»
Так – 82%
Ні – 18%
«Основи економіки»
Так – 83%
Ні – 17%
У другому питанні учні за бажанням описували ті теоретичні та практичні навички, які вони здобувають на курсах за вибором.
Чи здовуваєте ви як теоретичні, так і практичні знання з даного предмету. Якщо так, то які саме?
«Фінансова грамотність» (більшість 50% теоретичні та 50% практичні навички)
- Управління кредитними карточками
- Створювати підприємства
- Інформація про гроші
- Розвиток логічного мислення та аналіз ситуації в Україні
- Розвязуємо ребуси з зашифровками з пердмету
- Кредити та відсотки
- Різні фінанси країни
«Основи економіки» (більшість теоретичні знання)
- Визначати А.В, розраховувати задачі
- Види та особливості ринкової економіки та конкуренції
- Психологічні стратегії поведінки, лідерські якості
- Визначати ціну та бачити економіку кожного дня
- Види економіки, підприємництва, фірм, ринків
- (в теорії) реалізація своїх планів в житті за допомогою подальшого навчання
- Гроші та їх класифікація
«Основи підприємницької діяльності» (перед усім практичні навички)
- Використовувати та розподіляти власний капітал
- Практика у створенні фірми, заповненні документів, представленні фірми, рекламі - Складати бізнесплан
- Практичні завдання є дуже цільові
«Регіональна економіка» (переважно теорія)
- Знання про економіку України
- Як робити правильний вибір при покупках та вкладеннях
- Особливості і риси ринків
- Як отримати найбільшу вигоду і менше втратити
- Як розумно вибрати розташування власного бізнесу
У третьому питанні учні описували особливості розвитку власних інтелектуальних та творчих здібностей на уроках.
Чи розвиваєте ви у даному курсі власні інтелектуальні і творчі здібності? Як саме ви розвиваєте ваші здібності під час уроку?
«Регіональна економіка» : логіка, аналітичне мислення, логічне мислення, увага, досвід, память.
Не розвиваю жодних – 20% опитаних.
«Основи підприємницької діяльності» : ініціативність, чіткість (у заповненні документів), логіка, аналітичне мислення, творчіть, «думати як підприємець», уважність.
Не розвиваю жодних – 27% опитаних.
«Основи економіки» : формулювати думки, логіка, розвиває цікавість, впевненість, мисленнєвий аналіз.
Не розвиваю жодних – 17% опитаних.
«Фінансова грамотність» : уважність, спілкування, інтелект, творчість, память, логічне мислення.
Не розвиваю жодних – 22% опитаних.
Чи задоволені ви у вивченні даного предмету?
Задоволені в середньому понад 78% учнів.
У пятому питанні учні описували власні рекомендації щодо того, що вони хотіли б змінити або покращити у засвоєнні матеріалу з даних предметів. Що б ви хотіли змінити у вивченні даного курсу?
«Фінансова грамотність»
- Більше теорії,
- Більше інтелектуальних ігор,
- Практичних занять, - Більше годин.
Нічого – 85%
«Основи підприємницької діяльності»
- Систему
- Менше паперів
- Більше практики (11 класи) В 11 класах більшість вважає даний курс марною тратою часу.
«Регіональна економіка»
- Забрати оцінювання через ітак велике навантаження,
- Більше практичних занять,
- Творчих завдань, - Приклади з життя,
- Візити на підприємство.
Нічого – 88%
«Основи економіки»
- Більш грунтовний конспект,
- Практичні розвиваючі ігри,
- Змінити спосіб подання матеріалу на більш цікавіший,
- Більше прикладів з реального життя,
- Екскурсії, - Додаткова література.
Нічого б не міняли менше 50%.
У шостому питанні учні визначали пріоритетне для себе у вивченні спец.курсів, що саме вони вважають найважливішим у даному предметі.
Що у вивченні даного предмету вважаєте найважливішим?
«Основи економіки»
- Гроші
- Розуміння економіки
- Правильно будувати бізнес чи підприємство
- Досвід - Психологічні навики
- Як вийти на ринок і гідно конкурувати
- Підриємство
- Розум
- Грунтові знання з економіки
- Вивчення всіх підприємств
«Основи підприємницької діяльності»
- Вміння відкривати свій бізнес
- Основні правила для здобуття висот у бізнесі
- Робота з документами
- Підприємницькі здібності
- Практичні завдання
- Фантазія
- Основні теоретичні і практичні знання, що допоможуть в майбутній діяльності
- Бажання вчитись
- Обдумування власних рішень
- Любов до економічної сфери
«Фінансова грамотність»
- Знання документів
- Теорія
- Банківські справи
- Уважність
- Діяльність банків та функції грошей
- Фінансова дисципліна
- Як оперувати документами
- Практичні знання
- Розвязання ребусів
«Регіональна економіка»
- Знання особливостей регіонів, географії та людського фактору
- Розвязання задач
- Вивчення цікавих матеріалів підприємств
- Економіка регіону
- Факторний аналіз
- Дані про Україну
Останнє, сьоме питання, стосувалося визначення потреби введення курсів за вибором з інших дисциплін.
З яких ще предметів чи дисциплін вам було б цікаво відвідувати курси за вибором?
Учні 11тих класів були переважно проти введеня додаткових предметів через навантаженість.
Далі наведені предмети по рейтингу від найзапотребованіших до найменш вказуваних в анкетах.
Найпопулярніші:
1.Музичне мистецтво
2.Психологія
3.Філософія
4.Інформатика (практичні заняття)
5.Економіка (з Романом Ярославовичем)
6.Риторика
7.Малювання/художня культура
Згадувані 2-3 учнями:
1.Компютерне моделювання
2.Програмування
3.Менеджмент, маркетинг
3.Креслення
4.Англійська література/ділова англійська
5.Німецька мова
6.Акторське мистецтво
7.Хореографія/танці
8.Політологія
9.Соціологія
10.Географія
Одиничні пропозиції:
1.Фізкультура
2.Курси водіїв
3.Біологія/ хімія (практичні заняття)
4.Зарубіжна література
5.ОПД
6.Іспанська/французька мови
7.Природознавство
8.Етика
9.Логіка
10.Логістика
11.Теорія брехні.