Конфлікти між молодими людьми є нормальною частиною дорослішання, а кібербулінг – ні.

Маленький Томас Едісон приніс додому листа від вчителя. Мама прочитала його й сказала сину, що він не ходитиме більше до школи. Адже вчитель пише, що Томас – геній, і в їх школі нема вчителів, які можуть його чогось навчити. У дорослому віці відомий на весь світ учений знайшов того листа, коли його мама вже померла. Там було написано, що Томас – розумово відсталий, тому школа відмовляється його вчити. Так віра матері зробила з «розумово відсталого» хлопчика генія. Вір у свою дитину! Шалено вір! Віра – дивотворча. Тож просто...

Щорічно 10 жовтня у всьому світі відзначається День ментального здоров’я.

?Для України дата важлива як ніколи: стрес, який щодня витримуємо через російський напад, неможливо ігнорувати чи замовчувати. Українці самовіддані, відчайдушні й сміливі в захисті одне одного. Та чи вистачає наших душевних сил на самих себе?

Адже, щоб зберегти стійкість країни, мусимо зберегти кожен свою.

? Щоб підтримати інших, підтримаймо себе. Нехай кожен наш день буде днем ментального здоров’я. Психологічна безпека цілої країни починається з кожного з нас.

Як це зробити:

✔️чесно аналізувати свої відчуття;

✔️не соромитися звертатися по допомогу, якщо щось непокоїть.

?? Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?» створена спеціально для того, щоб кожен знайшов психологічну допомогу тоді й там, коли вона потрібна.

"Ти як?"- має звучати із вуст кожного українця. Психологічна підтримка, допомога один одному - невід'ємні складові ментального здоров'я. Запитуй і у себе щодня – «Ти як?» Ти – живеш в умовах війни. Ти – відчуваєш тривогу і не завжди відчуваєш опору. Ти – не впевнений сьогодні у своєму завтра. Ти – читаєш новини, які розривають серце. Ти – думаєш про рідних, знайомих і незнайомих, інколи забуваючи про себе...

А ти – «Ти як?»

Відповіді можуть бути різними, але обов’язково – чесними. Адже саме це стане початком того, що є базовою цінністю ментального здоров’я – добробутом кожного і те, наскільки ви почуваєте себе щасливим.

Психічне здоров’я є надзвичайно важливим у житті кожної людини, оскільки це стан благополуччя, в якому людина реалізує свої здібності, може протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати та вносити вклад у суспільство.

Тож піклуйтеся про себе, власну безпеку, безпеку тих, хто від вас залежить, а також допомагайте тим, від кого залежить наша безпека. Бажаємо вам емоційної стабільності, витримки, впевненості в собі. Нехай у вас завжди буде душевна рівновага, а також спокій і стійкість. Даруйте собі радість. І нехай ваші емоції будуть тільки позитивними. На заняттях з елементами тренінгу "Ментальне здоров'я. Як його зберегти?" говорили з учнями 11, 1 груп про те, як можна турбуватися про своє здоров'я, реалізувати власний потенціал, свої здібності, продуктивно навчатися, протистояти звичайним життєвим стресам та склали власну "Абетку здоров'я"?

✋Більше про Всеукраїнську програму ментального здоров'я "Ти як?" можна дізнатися на сайті https://www.howareu.com/

#Ментальне_Здоровя #ДеньМентальногоЗдоровя #worldmentalhealthday #flgsummit2023 #howareyou

У певному віці дитина не здатна робити деякі речі, бо її мозок до цього просто не дозрів. Що найлегше дається дітям у різному віці, пояснили вчені.

❗Протягом декількох років учені робили МРТ групі дітей і встановили зв’язок між етапами їхнього розвитку та змінами в корі головного мозку.

☝️Тепер науково доведено: не варто чекати від чотирирічної дитини аналітичних здібностей, вона фізично не готова аналізувати та прогнозувати.

?До 4 років у дітей майже повністю розвинені області, що відповідають за загальну моторику та основні почуття. Дитина може ходити, тримати олівець і самостійно їсти. Повністю розвинені області, що відповідають за тактильні відчуття. Дозріла частина мозку, що управляє зором.

?У 6 років триває активний розвиток мовлення: попри те, що на схемі область мовленнєвого розвитку помаранчева, тобто незріла, процес йде досить інтенсивно. Саме цим можна пояснити, чому маленькі діти так легко вчать іноземні мови. Частини мозку, відповідальні за абстрактне мислення, емоційну зрілість і вміння мислити раціонально, ще не розвинулися. Це причина емоційних перевантажень і істерик.

?В 9 років дитина освоює дрібну моторику: школярам стає легше писати, вироби виходять більш акуратними. Великими кроками йде освоєння математичних наук: геометрії та математики.

?До 13 років лімбічна система вже дозволяє відчувати сильні емоції, але область мозку, що відповідає за їхнє стримування, ще не розвинена, звідси проблеми підліткової емоційності. Інтелект, аналітичні здібності та логіка розвиваються.

?15 років – вік, коли ефективність роботи мозку підвищується. Відмирають непотрібні нервові з’єднання, зате посилюються більш активні зв’язки: мозок стає більш «спеціалізованим». У цей час діти можуть вибрати якусь одну галузь знань, яка їм найбільш цікава, і заглибитися в її вивчення.

?У 17 років розвиток областей префронтальної кори головного мозку веде до сплеску соціальної активності, з’являється абстрактне мислення, оцінка ризиків і самоконтроль.

?21 рік – вік емоційної зрілості. Але області зеленого свідчать, що навіть після досягнення офіційного «дорослого» віку у нас в мозку все ще є області, які мають потенціал для розвитку. Емоційна зрілість і здатність приймати рішення будуть розвиватися і в наступні роки. Джерело - https://simya.com.ua

Канікули для вчителів - це час для саморозвитку і перезавантаження.

Тому 2дні поспіль психологи чеської гуманітарної організації "People in Need Ukraine" Леся Захарчук та Сацька Марина проводили тренінг "Профілактика емоційного та професійного вигоряння - роботою горіти та не згоріти".

Навчили розрізняти ознаки стресу, визначати причини та способи подолання вигоряння, як плекати в собі резилієнтність, та найголовніше - де шукати (і знаходити) джерела ресурсу ❤️

Дякуємо за цікаве і змістовне навчання ?

#колироботаврадість