НАШІ НОВИНИ

До уваги батьків,учнів та педагогічних працівників НВК «ШЕЛ»! 25 вересня 2018 року о 18:00 год. в приміщенні актового залу НВК «ШЕЛ»...

WP 20160910 011

Результати анкетування учнів у вивченні курсів за вибором

В анкетуванні взяли участь учні 9-11 класів (92 учнів). Анкети були анонімними та містили 7 описових питань.

 

 

Склад методичних об’єднаньНВК «Інженерно-економічна школа –Львівський економічний ліцей»та проблеми над якими працюють у 2017-2018 н.р.
Методичні об’єднанняЧлени методичного об’єднанняМетодична проблема
1. Методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарних предметів

Обідіна З.О., Шеремета І.В., Бабій Р.Я., Гадаба У.С.

«Формування критичного мислення на уроках історії та географії»
2. Методоб’єднання вчителів природничо-технічих предметів

Боднар М.П.,

 Бутовська С.М., Гілецька І.І., Процик І.В., Михальчук У.І., Мельник О.Я.

«Формування наукової картини світу шляхом інтеграції знань»
3. Методоб’єднання вчителів математики та інформатики

Горняткевич Н.І., Маковей І.В.,

Петрів Н.В., Черняк Г.І., Забєліна М.В., Фецат М.М.

 

«Підвищення якості знань учнів на основі вироблення математичних компетентностей»
4. Методоб’єднання вчителів мов та літератури

Князь О.Б., Ставнича С.О., Ярема І.П., Кутельмах І.Р., Сеник Х.І., Бурак З.Є., Баскакова Н.П., Ковальчук І.Б.

«Учитися самому і вчити дітей»

Положення про науково-методичну раду НВК

«Інженерно-економічна школа – Львівського економічного ліцею» 

Науково-методична рада ліцею створюється для управління науково-методичною роботою як орган колегіального обговорення проблем, що виникають метою якого є забезпечення на основі аналізу, прогнозування та прийняття перспективних рішень високого рівня навчально-виховного процесу та професійної майстерності педагогічних працівників.

 

Загальні положення

  1. Науково-методична рада, створюється наказом директора і керується в своїй роботі чинним законодавством, розпорядженнями та наказами Міністерства освіти і науки України, Статутом НВК.
  2. Голова ради обирається з числа її членів на першому засіданні. Як правило це заступник директора з навчальної роботи.
  3. Робочі засідання ради проводяться 3-4 рази на рік, а в кінці кожного навчального року – творчий звіт.
  4. У структурі науково-методичної ради створюються творчі групи, школа передового досвіду, та інші підрозділи, які метою своєї діяльності визначають на основі забезпечення високого рівня професійної майстерності учителя забезпечити високий рівень навченості учнів.
  5. Рада організовує свою роботу відповідно до річного, помісячного плану, який представляється її головою на перше засідання педагогічної ради для обговорення і затвердження.
  6. Науково-методична рада забезпечує співпрацю з відповідними структурами ВУЗів та інших загальноосвітних навчальних закладів.

 

Мета діяльності

  1. Науково-методична рада створюється для управління науково-методичною роботою як орган колегіального обговорення проблем, що виникають.
  2. Забезпечує на основі аналізу та прогнозування прийняття перспективних рішень для організації навчально-виховного процесу та професійної майстерності педагогічних працівників.
  3. Мобілізує зусилля педагогічного колективу на виконання методичної проблеми та завдань НВК на навчальний рік.
  4. Організовує та координує методичного забезпечення навчально-виховного процесу і методичного навчання педагогічних кадрів.
  5. Сприяє пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій.
  6. Здійснює загальне керівництво науково-методичною роботою.
  7. Розглядає та затверджує плани, програми, проекти усіх підрозділів методичної роботи.
  8. Координує діяльність з питань методичної роботи з іншими структурами підрозділами району, міста та області.
  9. Проводить первинну експертизу освітніх документів (програм, навчальних планів тощо).

 

Завдання діяльності

  1. Діагностика стану методичного забезпечення навчально-виховної і методичної роботи у НВК.
  2. Розробка нових методичних технологій організації навчально-виховної діяльності.
  3. Діагностика стану навчально-виховного процесу у НВК, рівня професійної підготовки учителів, навченості, вихованості й розвитку учнів.
  4. Розробка комплексно-цільових програм розвитку НВК, професійної майстерності й творчості кожного учителя.
  5. Створення мікроклімату творчого співробітництва в педагогічному процесі учителів, учнів, батьків, учителів та учнів, учителів і батьків.

 

Основні напрямки роботи

  1. Аналіз та формування пропозицій щодо оптимізації навчальних планів за обраними профілями навчання.
  2. Розробка та адаптація навчальних програм, створення авторських та інтегрованих програм.
  3. Здійснює планування, організацію та регулювання навчально-виховного процесу, аналіз та оцінку його результатів.
  4. Здійснює планування, організацію та регулювання методичного навчання педагогічних кадрів, аналіз та оцінку його результатів.
  5. Вивчає, узагальнює та розповсюджує досвід роботи кращих педагогів та кураторів.
  6. Організовує роботу наставників з молодими вчителями, забезпечуючи ріст їх професійної майстерності, творчий пошук нових технологій організації навчально-виховного процесу.
  7. Забезпечує підвищення рівня освіченості педагогів у питаннях психологічних засад навчально-виховного процесу
  8. Забезпечує підвищення професійної майстерності та творчого пошуку вчителів-предметників і кураторів груп.
  9. Формує мету, завдання та визначає основні напрямки науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу і методичного навчання вчителів.
  10. Діагностує науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу.
  11. Аналіз рівня навченості учнів як результату всієї науково-методичної діяльності.
  12. Організовує співпрацю вчителів та викладачів ВНЗ в питаннях науково-практичного пошуку, аналізу та прогнозування шляхів подальшого забезпечення рівня навченості, формування життєвих компетентностей та ступеня адаптації до навчання у ВУЗі.
  13. Проводить огляди-конкурси професійної майстерності, підводить їх підсумки, подає пропозиції по нагородженню (преміюванню) педагогічних працівників. 14. Сприяє створенню умов для збереження, систематичного поповнення та ефективного використання педагогічними працівниками фондів методичної літератури, комп’ютерних, аудіо та відео матеріалів. 

План засідань методичної ради 17-18 н.р.

Metod Rada

Результати анкетування учнів у вивченні курсів за вибором

 

В анкетуванні взяли участь учні 9-11 класів (92 учнів). Анкети були анонімними та містили 7 описових питань.

 

У першому питанні учні мали підтвердити чи заперечити твердження про те, що дані предмети за вибором (Основи підприємницької діяльності, Регіональна економіка, Фінансова грамотність, Основи економіки) допомагають їм у визначенні майбутньої професії.

 

Чи допомагає вам предмет (курс за вибором) у професійному самовизначенні?

«Основи підприємницької діяльності»

1

Так (повністю або частково) – 64%

Ні – 36%;

 

«Регіональна економіка»

2

Так – 50%

Ні – 50%

 

«Фінансова грамотність»

3

Так – 82%

Ні – 18%

 

«Основи економіки»

4

Так – 83%

Ні – 17%

 

У другому питанні учні за бажанням описували ті теоретичні та практичні навички, які вони здобувають на курсах за вибором.

 

Чи здовуваєте ви як теоретичні, так і практичні знання з даного предмету. Якщо так, то які саме?

«Фінансова грамотність» (більшість 50% теоретичні та 50% практичні навички)

- Управління кредитними карточками

- Створювати підприємства

- Інформація про гроші

- Розвиток логічного мислення та аналіз ситуації в Україні

- Розвязуємо ребуси з зашифровками з пердмету

- Кредити та відсотки

- Різні фінанси країни

 

«Основи економіки» (більшість теоретичні знання)

- Визначати А.В, розраховувати задачі

- Види та особливості ринкової економіки та конкуренції

- Психологічні стратегії поведінки, лідерські якості

- Визначати ціну та бачити економіку кожного дня

- Види економіки, підприємництва, фірм, ринків

- (в теорії) реалізація своїх планів в житті за допомогою подальшого навчання

- Гроші та їх класифікація

 

«Основи підприємницької діяльності» (перед усім практичні навички)

- Використовувати та розподіляти власний капітал

- Практика у створенні фірми, заповненні документів, представленні фірми, рекламі - Складати бізнесплан

- Практичні завдання є дуже цільові

 

«Регіональна економіка» (переважно теорія)

- Знання про економіку України

- Як робити правильний вибір при покупках та вкладеннях

- Особливості і риси ринків

- Як отримати найбільшу вигоду і менше втратити

- Як розумно вибрати розташування власного бізнесу

 

У третьому питанні учні описували особливості розвитку власних інтелектуальних та творчих здібностей на уроках.

 

Чи розвиваєте ви у даному курсі власні інтелектуальні і творчі здібності? Як саме ви розвиваєте ваші здібності під час уроку?

 «Регіональна економіка» : логіка, аналітичне мислення, логічне мислення, увага, досвід, память.

Не розвиваю жодних – 20% опитаних.

 

«Основи підприємницької діяльності» : ініціативність, чіткість (у заповненні документів), логіка, аналітичне мислення, творчіть, «думати як підприємець», уважність.

Не розвиваю жодних – 27% опитаних.

 

«Основи економіки» : формулювати думки, логіка, розвиває цікавість, впевненість, мисленнєвий аналіз.

Не розвиваю жодних – 17% опитаних.

 

«Фінансова грамотність» : уважність, спілкування, інтелект, творчість, память, логічне мислення.

Не розвиваю жодних – 22% опитаних.

 

Чи задоволені ви у вивченні даного предмету?

Задоволені в середньому понад 78% учнів.

 

У пятому питанні учні описували власні рекомендації щодо того, що вони хотіли б змінити або покращити у засвоєнні матеріалу з даних предметів. Що б ви хотіли змінити у вивченні даного курсу?

«Фінансова грамотність»

- Більше теорії,

- Більше інтелектуальних ігор,

- Практичних занять, - Більше годин.

Нічого – 85%

«Основи підприємницької діяльності»

- Систему

- Менше паперів

- Більше практики (11 класи) В 11 класах більшість вважає даний курс марною тратою часу.

«Регіональна економіка»

- Забрати оцінювання через ітак велике навантаження,

- Більше практичних занять,

- Творчих завдань, - Приклади з життя,

- Візити на підприємство.

Нічого – 88%

«Основи економіки»

- Більш грунтовний конспект,

- Практичні розвиваючі ігри,

- Змінити спосіб подання матеріалу на більш цікавіший,

- Більше прикладів з реального життя,

- Екскурсії, - Додаткова література.

Нічого б не міняли менше 50%.

 

У шостому питанні учні визначали пріоритетне для себе у вивченні спец.курсів, що саме вони вважають найважливішим у даному предметі.

Що у вивченні даного предмету вважаєте найважливішим?

«Основи економіки»

- Гроші

- Розуміння економіки

- Правильно будувати бізнес чи підприємство

- Досвід - Психологічні навики

- Як вийти на ринок і гідно конкурувати

- Підриємство

- Розум

- Грунтові знання з економіки

- Вивчення всіх підприємств

«Основи підприємницької діяльності»

- Вміння відкривати свій бізнес

- Основні правила для здобуття висот у бізнесі

- Робота з документами

- Підприємницькі здібності

- Практичні завдання

- Фантазія

- Основні теоретичні і практичні знання, що допоможуть в майбутній діяльності

- Бажання вчитись

- Обдумування власних рішень

- Любов до економічної сфери

«Фінансова грамотність»

- Знання документів

- Теорія

- Банківські справи

- Уважність

- Діяльність банків та функції грошей

- Фінансова дисципліна

- Як оперувати документами

- Практичні знання

- Розвязання ребусів

«Регіональна економіка»

- Знання особливостей регіонів, географії та людського фактору

- Розвязання задач

- Вивчення цікавих матеріалів підприємств

- Економіка регіону

- Факторний аналіз

- Дані про Україну

 

Останнє, сьоме питання, стосувалося визначення потреби введення курсів за вибором з інших дисциплін.

З яких ще предметів чи дисциплін вам було б цікаво відвідувати курси за вибором?

Учні 11тих класів були переважно проти введеня додаткових предметів через навантаженість.

Далі наведені предмети по рейтингу від найзапотребованіших до найменш вказуваних в анкетах.

 

Найпопулярніші:

1.Музичне мистецтво

2.Психологія

3.Філософія

4.Інформатика (практичні заняття)

5.Економіка (з Романом Ярославовичем)

6.Риторика

7.Малювання/художня культура

 

Згадувані 2-3 учнями:

1.Компютерне моделювання

2.Програмування

3.Менеджмент, маркетинг

3.Креслення

4.Англійська література/ділова англійська

5.Німецька мова

6.Акторське мистецтво

7.Хореографія/танці

8.Політологія

9.Соціологія

10.Географія

 

Одиничні пропозиції:

1.Фізкультура

2.Курси водіїв

3.Біологія/ хімія (практичні заняття)

4.Зарубіжна література

5.ОПД

6.Іспанська/французька мови

7.Природознавство

8.Етика

9.Логіка

10.Логістика

11.Теорія брехні.

 

Результативність участі ЗНО – 2014р.

 

Результати науково-методичної роботи за І семестр 2013-2014 н.р.
у НВК «Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей»

 

У І семестрі 2013-2014 навчальний рік методичну роботу спрямовано на осягнення науково-методичної проблеми “Забезпечення якості освітніх послуг за рахунок підвищення кваліфікаційного рівня вчителів” та виконання наступних завдань:

  • підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи передового педагогічного досвіду, методичних об’єднань;
  • організація роботи науково-практичних семінарів з актуальних питань забезпечення якості навчання і виховання учнів; створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу;
  • забезпечення курсової перепідготовки педагогічних працівників;
  • систематичного контролю та підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану, його аналізу та напрацювання шляхів корекції;
  • розвиток учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності навчального закладу.

Методична робота здійснювалась через такі основні структурні одиниці: методична рада, предметні методичні об’єднання, школа передового педагогічного досвіду. Результати роботи структурних підрозділів були представлені на методичних семінарах, засіданнях педагогічних радах, педагогічних читаннях, друкованих статтях. Все це свідчить про усвідомлення педагогами необхідності реформ, готовність до впровадження інновацій, сформованість комплексу професійних компетенцій, а також запровадження інженерно-економічного напрямку навчальної діяльності.

 

Упродовж семестру методична рада обговорила та затвердила план методичної роботи педагогічного колективу на 2013-2014н.р., а також методичні проблеми та завдання кожного педагогічного працівника. На засіданні у жовтні обговорювалась організація роботи творчої групи по реалізації інженерно-економічного профілю в основній школі, роботу якої представляв вчитель вищої категорії Дворянин Т.Я. В ході обговорення представлено проблематику засідань та очікуванні результати у кінці навчального року. Члени методичної ради наголосили на необхідності вироблення практичних результатів для реалізації перспективного плану розвитку закладу до 2017-2018 н.р. Також у жовтні заслуховувалось питання організації роботи школи передового досвіду, роботу якої представила голова Боднар М.П. Члени методичної ради визначили коло осіб які будуть залучені до роботи а також необхідність дієвої співпраці між досвідченими та молодими педагогами як для педагогічного рості кожного працівника так і підвищення якості надання освітніх послуг.

 

У листопаді методична рада заслухала звіт психолога за підсумками вивчення рівня адаптації учнів 5,9 та 10 класів 2013 року набору. А також обговорила конкретні кроки роботи психолога по наданню допомоги кураторам груп щодо створення «ситуації успіху» у класному колективі з метою формування творчо-компетентної особистості. За підсумками аналізу оцінювання учнів обговорили дотримання педагогічними працівниками вимог до дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень та єдиного орфографічного режиму. Заступник директора Горняткевич Н.І. прозвітувала про організацію І етапу предметних олімпіад та результативність участі команди НВК у ІІ етапі. Члени методичної ради звернули увагу на низку результативність у ІІ етапі і запропонували обговорити та запропонувати дієві шляхи підвищення результативності педагогічним працівникам на січневих методичних об’єднаннях. Також Бабій Р.Я. представив інформацію про організацію проведення моніторингу якості освіти у 5 та 10 класах та запропонував провести внутрішній моніторинг з української мови та математики для учнів 6 та 9 класів. Методична рада взяла інформацію до відома та погодила проведення моніторингу з української мови та математики для учнів 6 та 9 класів.

 

На засідання у серпні члени методичних об’єднань ознайомлювались та обговорювали нормативні документи МОН України що до викладання предметів у 2013-2014 н.р., узгоджували календарно-тематичні плани з метою реалізації інженерно-економічного профілю, погоджували завдань для проведення І етапу предметних олімпіад та складали план підготовки команд до ІІ етапу предметних олімпіад, а також графіки взаємовідвідування уроків для вироблення шляхів співпраці з молодими працівниками та застосування активних методів навчання. У листопаді на засіданнях методичних об’єднань обговорювалось питання організації проведення моніторингу та результативності участі команд НВК у ІІ етапі предметних олімпіад, обговорення методичних напрацювань осіб які атестуються у 2014 році, а також результативність проведення інтелектуальних конкурсів, турнірів, змагань. Така робота методичних об’єднань свідчить про координацію, аналіз та налагодження співпраці між учителями для досягнення їхнього професійного росту та пошуку ефективних шляхів для реалізації інженерно-економічного профілю.

 

Методичне об’єднання кураторів груп у І семестрі 2013-2014 н.р. працювало над проблемою: «Створення умов успішного психолого-педагогічного супроводу учнів під час адаптації до змін умов навчально-виховного процесу» (для основної школи) та «Формування всебічно розвиненої, високоосвіченої, конкурентоспроможної, соціально активної особистості, здатної до самовдосконалення та самореалізації» (для старшої школи). Методичне об’єднання провело два засідання на яких розглядалися такі питання: аналіз результатів виховної роботи у 2012-2013 н.р., визначення основних напрямків методичної та виховної роботи у 2013-2014 н.р., соціально-економічні тенденції розвитку суспільства і проблеми профілактичної виховної роботи з неповнолітніми (проведена інформаційна лекція головою методичного об’єднання Кутельмах І.Р., та психологом Золотавіною Н.А.), вчитель і проблема дисципліни або як прийнято відповідати на неприйнятну поведінку учнів (засідання круглого столу).

 

У І семестрі 2013-2014 навчального року працювало 5 методичних об`єднань, керівниками яких є досвідчені висококваліфіковані педагоги. Робота велась згідно затверджених планів, складених на основі визначених для методичної служби завдань і була спрямована на підвищення якості навчально-виховного процесу. Голови методичних об’єднань організували належну роботу з педагогічними працівниками через діяльність творчих груп, майстер-класів, педагогічних майстерень щодо опанування новітніх методик, застосування інтеграції навчання, спрямованих на вдосконалення та збагачення інформованості вчителів, розвиток сучасного стилю педагогічного мислення вчителя і його готовність до професійного самовдосконалення. У продовж І семестру школа передового педагогічного досвіду провела два засідання тематикою яких було: «Як правильно спланувати уроку. Досягнення результату» та «Застосування мультимедійних технологій – шлях для розвитку творчих здібностей школярів». У ході проведення кожного заняття керівник школи Боднар М.П. та психолог Золотавін Н.А. проводили різноманітні практичні вправи та завдання виконавши які, молоді педагогічні працівники могли набути практичного досвіду у плануванні уроку, написанні конспекту уроку, застосуванні активних та інтерактивних технологій навчання, а також використанні комп’ютерних засобів навчання як для підготовки до уроку так і при проведенні самого уроку. До роботи школи також долучались і старші колеги які прагнули покращити свій рівень комп’ютерної грамотності. При проведенні другого заняття організаційну допомогу надала вчитель інформатики Черняк Г.І.

 

У продовж І семестру методична рада здійснювала контроль організації роботи та ведення необхідної документації методичними об’єднаннями. У ході перевірки встановлено: кожне методичне об’єднання у продовж семестру провело два засідання – одне організаційне (опрацювання методичних рекомендацій по викладанню предметів у 2013-2014 н.р., складання та затвердження плану роботи на навчальний рік, погодження методичної проблеми та завдання кожного члена і об’єднання загалом, спільне складання та погодження поурочного планування, визначення методичних напрацювань, які будуть представлені у червні 2014 року на методичному ярмарку) та друге робоче – на якому розглянуто робочі питання (затвердження завдань для проведення І етапу предметних олімпіад, погоджено графік взаємовідвідування уроків). Документація методичних об’єднань складається із плану роботи на навчальний рік, списку членів з переліком проблем та завдань, графіку проведення відкритих уроків членами об’єднання, перспективного плану атестації членів, каталогом методичних напрацювання членів за останніх п’ять років. Однак недоліком є те, що методичні об’єднання ведуть не систематично протоколи своїх засідань, деякі матеріали є застарілими і потребують заміни.

 

Адміністрацією НВК у І семестрі проводився контроль викладання курсів за вибором та консультацій. В ході перевірки встановлено: всі курси за вибором забезпеченні навчальними програмами з грифом МОН, учителі систематично проводять заняття згідно затвердженого розкладу, на час перевірки у всіх вчителів були наявні конспекти уроків, кількість дітей у списку відповідає поданим заявам. При перевірці проведення консультаційних занять увага зверталась на час проведення консультації та відповідність затвердженому розкладу, а також наявність учнів на заняттях та систематичність запису проведених годин у відповідний журнал. Усі консультаційні заняття проводились у час зазначений у розкладі, а середня наповненість занять становила 7-10 учнів, які потребували додаткового роз’яснення нового матеріалу по причині відсутності на уроці або складністю для вивчення даної теми.

 

Упродовж семестру вчителі розробили та систематизували наступні методичні матеріали:

  • Хмельницька Наталія Мирославівна – розробила пакети документів для створення учнями власної фірми з предмету «Основи підприємницької діяльності», розроблено дидактичний матеріал з теми «Власні фінанси. Види заощаджень», підготувала доповідь та мультимедійну презентацію для виступу на обласному методичному семінарі «Проблеми запровадження курсу Фінансова грамотність»;
  • Обідіна Зоряна Олександрівна – підібрала дидактичні матеріали для проведення самостійних робіт з тем з історії України у 10 класі, систематизувала відеоматеріали та картографічний матеріал для вивчення тем з історії України у 11 класі, уклала методичні матеріали для проведення позакласного заходу «Історичний марафон», систематизувала методичні матеріали для проведення предметних тижнів історії та правознавства;
  • Лемко-Мельник Ольга Миколаївна – розробила різнорівневі завдання для проведення підсумкового контролю з географії для учнів 9, 10 та 11 класів, систематизувала практичні завдання з топографічної карти для учнів 9, 10 та 11 класів, підготовила збірник завдань для проведення практичних завдань з природознавства для учнів 5 класу;
  • Боднар Мирослава Петрівна – узагальнила та уклала теоретичні матеріали для проведення занять у школі передового педагогічного досвіду, уклала збірник конспектів уроків для викладання хімії за новою програмою для учнів 11 класу;
  • Пащук Надія Вікторівна – підготувала методичні матеріали для розміщення на тематичних стендах з тем: «Хронологічні таблиці, опорні конспекти та ілюстрації до творчості українських письменників ХХ століття». Продовжила розробку конспектів-уроків з використанням нетрадиційних, інтерактивних технологій з української мови та літератури, склала тести для перевірки рівня засвоєння знань для учнів 10-11 класів; поновила аудіо- та відеотеку;
  • Кутельмах Іванна Романівна – підготувала матеріали для розвитку лексико – граматичних навичок для учнів 5-го класу, зразки тестових завдань по підготовці учнів у ЗНО з англійської мови, підготувала методичні матеріали у англомовний «Рубікон», розробила завдання для проведення основних видів контролю з аудіювання, читання та говоріння для учнів 9 класу;
  • Клачана Христина Юріївна – розробила різнорівневі завдання з граматики для учнів 9-10 класів, підібрала та систематизувала методичні напрацювання для вирівнювання знань з англійської мови, підібрала тексти для читання та аудіо матеріали для роботи з обдарованим дітьми;
  • Горняткевич Надія Іванівна – розробила опорні конспекти з тем: «Степенева функція», «Показникова функція», «Логарифмічна функція», «Застосування функції для дослідження функції», «Основні поняття стереометрії», «Паралельність прямих у просторі». Розробила мультимедійні презентації: «Вектор у просторі», «Многогранники». Систематизувала матеріали по проведенню підсумкового контролю рівня знань з алгебри для учнів 10 класів;
  • Дворянин Тетяна Ярославівна – систематизувала матеріали для проведення самостійних та контрольних робіт з математики для учнів 5-6 класів, уклала збірник завдань 5-6 класів з врахуванням інженерно-економічного напрямку навчання, розробила збірник завдань для проведення підсумкового контролю з алгебри та геометрії для учнів 9 класів;
  • Хамуляк Наталія Володимирівна – розроблено дидактичні матеріали для вивчення тем: «Тварини», «Свято», «Використання минулого часу» (6 клас). Розроблено матеріали для навчання читання та аудіювання з урахуванням інженерно-економічного профілю, розроблено завдання для проведення олімпіади серед учнів 5-6 класів, узагальнено матеріали по проведенню Всеукраїнського конкурсу з англійської мови «Грінвіч»;
  • Ріпей Ярослава Володимирівна – підібрано завдання інженерно – економічного змісту з теми «Електродинаміка» (11 клас), сформовано добірку учнівських презентацій з предмету «Астрономія», розроблено методичні рекомендації по організації учнів до розробки саморобних електричних кіл;
  • Черняк Галина Ігорівна – підготувала демонстраційні презентації з тем: «Інформація. Інформаційні процеси», «Апаратне забезпечення інформаційної системи», «Історія розвитку обчислювальної техніки», «Системи опрацювання даних поданих у таблицях». Розробила комп’ютерне тестування для перевірки рівня знань для учнів 6, 9, 10 та 11 класів;
  • Комар Уляна Фіделівна – розробила дидактичні матеріали з тем: «Види та жанри музичного і образотворчого мистецтва», «Будинок моєї мрії. Види геометричних фігур». Підібрала дидактичні матеріали для навчання вимірювання симетричних та асиметричних виробів з паперу, укладено збірку музичних матеріалів з предмету «Мистецтво»;
  • Баскакова Надія Павлівна – розробила завдання для проведення контрою знань серед учнів 9, 10 та 11 класів з світової літератури, провела відкритий урок «Снігова королева» (5 клас), оформила експозицію «Моя сім’я у художній фотографії» (9 клас), розробила сценарій та провела виховний захід «Зимова казка» (5 клас), підготувала до випуску черговий номер друкованого органу НВК «ШЕЛ» «Рубікон».

Згідно плану роботи у грудні були проведені моніторингові роботи з української мови, математики та інформатики серед учнів 6 та 9 класів. Результати моніторингових робіт показали добрий і високий рівень навченості учнів з даних навчальних предметів.

 

Впродовж семестру вчителі систематично підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти, участі у роботі школи передового педагогічного досвіду, осінніх та зимових школах, які проводило Управління освіти ДГП ЛМР, а також на курсах підвищення кваліфікації при ЛОІППО.

 

З метою поширення передового педагогічного досвіду серед учителів економіки Львівської області 31 жовтня 2013р. був проведений навчально-методичний семінар з питання запровадження викладання предмета «Фінансова грамотність». Особливостями та проблемами організації викладання предмету, а також організації викладання предметів економічного циклу на профільному рівні ділились вчителі НВК Хмельницька Н.М. та Бабій Р.Я.

 

Упродовж семестру з метою зацікавлення учнів змістом навчальних предметів, вироблення практичних вмінь та навичок, а також проведення позаурочної роботи продовжено практику проведення предметних тижнів.

 

Відповідно до навчального плану НВК «ШЕЛ» за рахунок варіативної складової навчального плану учням була надана можливість вивчати курси за вибором: «Основи підприємницької діяльності» (11 клас), «Основи економіки» (9 клас), «Регіональна економіка» (11 клас), «Фінансова грамотність» (10 клас) а також консультативні заняття з математики, української мови, та інформатики для кращого засвоєння програмного матеріалу.

 

Для розвитку індивідуальних інтересів та зацікавлень учнів було організовано роботу гуртків: футболу, загальнофізичного розвитку (керівник Процик Ігор Володимирович), вокального (керівник Харачко Ігор Миколайович), художнього мистецтва (Комар Уляна Фіделівна). Члени гуртків брали участь та ставали призерами районних, міських та обласних мистецьких і спортивних змагань, що свідчить про добре організовану їх роботу.

 

У І семестрі 2013-2014 н.р. учні НВК брали участь у І та ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, конкурсі з української літератури, Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика, Всеукраїнському конкурсі з української мови імені Т.Шевченка, Міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер», Всеукраїнському конкурсі з англійської мови «Грінвіч», Всеукраїнському історичному конкурсі «Лелека», обласному турнірі Юних істориків.

 

Однак, проведення методичної роботи у І семестрі виявило ряд недоліків до яких слід віднести:

  1. Відсутня диференціація при викладанні предметів у переважної більшості вчителів;
  2. Формалізм у виконанні конкретних завдань, що веде до відсутності професійного росту вчителя;
  3. Не вчасне виконання поставлених завдань;
  4. Нераціональне використання консультаційних годин для підготовки команд до участі в олімпіадах та вирівнювання знань у деяких учнів;
  5. Відсутність системної методичної роботи у переважної більшості педагогів, що не сприяє професійному росту.

Для активізації методичної роботи у ІІ семестрі 2012-2013 навчального року варто зосередити увагу на наступних напрямках: розробці та реалізації заходів діагностичного напрямку щодо роботи над науково-методичною проблемою закладу; поповнювати банк завдань для розкриття інженерно-економічного профілю серед учнів 5-6 класів, створити умов для безперервного навчання педагогів, розвитку їх творчої діяльності; впроваджувати інноваційні технології в навчально-виховний процес; посилити психологізацію навчально-виховного процесу; впровадити педагогічний моніторинг; модернізовувати традиційні та впроваджувати інноваційні високоефективні форми та методи робот; провести методичні заходи, які б сприяли підвищенню педагогічної майстерності педагогів, вивчення, узагальнення і поширення ефективного педагогічного досвіду; здійснювати науково-методичний супровід викладання курсів за вибором; пошук нових та вдосконалення існуючих методів і прийомів роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги.

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи Бабій Р.Я.

РОЗКЛАД РОБОТИ ГУРТКІВ

  № п/п   Назва гуртка      Керівник       Години              заняття
 1. Гурток «Козацькому роду нема переводу» Юськевич Надія Петрівна

Вівторок

15:50-17:50

Середа

15:50-17:20

П’ятниця

15:50-16:50

 2. Гурток «Юний митець» Мельник Олена Ярославівна

Понеділок

15:00-17:30

Середа

16:00-18:00

 3. Гурток шахів Павлічко Тетяна Вікторівна

Понеділок – 16:30-19:00

Четвер

16:30-18:30

 4. Вокальний Малець Василь Степанович

Вівторок – 15:00-18:00

Середа – 15:00-18:00

Четвер

15:00-18:00

  • 0 урок: 8.10 – 8.55
  • 1 урок: 9.00 – 9.45
  • 2 урок: 9.55 – 10.40
  • 3 урок: 10.55 – 11.40
  • 4 урок: 11.55 – 12.40
  • 5 урок: 13.00 – 13.45
  • 6 урок: 13.55 – 14.40
  • 7 урок: 14.50 – 15.35
  • 8 урок: 15.45 – 16.30 
 Петрів Наталя Володимирівнакуратор 21 групи
Кутельмах Іванна Романівнакуратор 11 групи
Баскакова Надія Павлівнакуратор 12 групи
  Боднар Мирослава Петрівна куратор 1Агрупи
 Бутовська Світлана Михайлівнакуратор 1Б групи
 Сеник Христина Ігорівнакуратор 8 групи
 Забєліна Марта Віталіївнакуратор 7 групи
 Михальчук Уляна Іванівна куратор 6 групи
 Ярема Ірина Петрівна  куратор 5 групи
Боднар Мирослава Петрівнавчитель хімії (вища категорія, вчитель методист)
Процик Ігор Володимирович вчитель фізичної культури (вища категорія)
Бутовська Світлана Михайлівна вчитель біології та хімії(спеціаліст)
no avatarГілецька Ірина Іванівна вчитель фізики (спеціаліст)
MyhalchukМихальчук Уляна Іванівна вчитель фізики (спеціаліст)
no avatarМельник Олена Ярославівна вчитель технічної творчості (спеціаліст)
no avatarРоманюк Сергій Володимирович вчитель предмета "Захист Вітчизни"
Князь Оксана Богданівнавчитель української мови та літератури, голова методоб'єднання (вища категорія, старший вчитель)
Ярема Ірина Петрівна вчитель української мови та літератури (спеціаліст)
Баскакова Надія Павлівна вчитель зарубіжної літератури, художньої культури (вища категорія, вчитель методист)
Кутельмах Іванна Романівна вчитель англійської мови (вища категорія)
Ставнича Соломія Олегівна вчитель української мови та літератури (спеціаліст)
SenykСеник Христина Ігорівна вчитель англійської мови (спеціаліст)
KovalchukКовальчук Ігор Богданович вчитель англійської мови (спеціаліст)
 no avatarБурак Зоряна Євгенівна вчитель німецької мови (спеціаліст)
 no avatarМикитюк Олена Станіславівна вчитель польської мови (спеціаліст)
Горняткевич Надія Іванівнавчитель математики, голова методоб'єднання (вища категорія, вчитель методист) 
Маковей Ірина Володимирівна вчитель математики та інформатики ( вища категорія)
Петрів Наталя Володимирівна  вчитель математики( 2 категорія)
Забєліна Марта Віталіївна  вчитель математики та інформатики(спеціаліст)
Фецат Мар'яна Миронівна вчитель математики та інформатики(спеціаліст).
Черняк Галина Ігорівна вчитель інформатики(спеціаліст).
Обідіна Зоряна Олександрівна вчитель історії, правознавства, предмета "Людина і світ", голова методоб'єднання ( вища категорія)
Шеремета Ігор Васильовичвчитель історії (вища категорія)
Бабій Роман Ярославовичвчитель географії та економіки (вища категорія,старший вчитель)
Гадада Уляна Степанівнавчитель географії (спеціаліст)
Шеремета Ігор Васильовичдиректор НКВ "ШЕЛ"
Бабій Роман Ярославовичзаступник директора з навчально-виховної роботи
Маковей Ірина Володимирівназаступник директора з навчально-виховної роботи

Сучасний інноваційний навчальний заклад, історія якого сягає 1996 року.

НВК «Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей» – це:

  1. - великі світлі аудиторії, оснащені сучасною технікою, комп’ютерні класи, Інтернет;
  2. - бібліотека, в якій налічується 15 тис. підручників, художньої та наукової літератури, більше двох десятків найменувань періодичних видань, читальний, актовий та конференц- зал;
  3. - затишні кімнати в гуртожитку ЛІБС УБС НБУ, де учні НВК мають усі необхідні умови для проживання, якісного навчання та відпочинку;
  4. - можливість займатися науково–пошуковою роботою з викладачами провідних ВУЗів м. Львова та брати участь у студентських та наукових конференціях;
  5. - результативно готуватися та брати участь у предметних олімпіадах, творчих конкурсах та інтелектуальних іграх;
  6. - психологічна служба, яка працює в діагностичному, корекційному, консультативному та інформаційному напрямках.

У НВК працює 24 вчителі, серед яких: 4 – «Вчителі – методисти», 2 – «Старший вчитель», 11 – вищої кваліфікаційної категорії, 1 – першої кваліфікаційної категорії, 2 – другої, 10– спеціаліста.

Гордість НВК – його випускники. Це керуючі філіями та відділеннями банків, генеральні директори компаній та підприємств, аспіранти і кандидати наук, економісти, викладачі, медики, юристи, психологи і працівники культури.  

Освітня програма базової середньої освіти

Навчально-виховного комплексу

«Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей»

Розділ 1

Призначення навчального закладу та засіб його реалізації

Навчально-виховний комплекс «Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей» здійснює освітній процес відповідно до рівнів загальноосвітніх програм двох ступенів освіти (II-ІІІ).

У закладі створюється широкий діапазон умов для здобуття кожною дитиною якісної освіти відповідно до її інтелектуального потенціалу, творчих здібностей та вироблених компетентностей на основі впровадження сучасних навчально-виховних та управлінських технологій. Формує найбільш сприятливі умови розвитку обдарованих дітей з урахуванням їхніх схильностей та здібностей. Прагне, з одного боку, максимально адаптуватися до учнів з їхніми індивідуальними здібностями, з іншого боку – гнучко реагувати на соціокультурні зміни середовища. Головним результатом такої двосторонньої діяльності є адаптація дітей та юнацтва до швидкоплинного життя, збереження особистості вихованця, створення умов для розвитку учнів з урахуванням їх можливостей, пізнавальних інтересів і схильностей. Освіта, яку одержують учні, забезпечить їх самореалізацію сьогодні й у майбутньому, що дозволить успішно жити у швидко мінливому світі, за допомогою індивідуалізації навчального процесу і впровадження нових освітніх технологій.

Навчальний заклад забезпечує базову загальну середню освіту, а також допрофільну та профільну підготовку.

Інженерно-технічно-економічний напрямок із 5 класу дає можливість учням поступово і системно формувати усвідомлене розуміння інженерії як галузі людської інтелектуальної діяльності по застосуванню досягнень науки до вирішення конкретних проблем людини і суспільства, виробляти в них концепцію множинної інтерпретації оточуючої дійсності. Сформовані в цей період в учнів уміння і навики сприяють у майбутньому поглибленому вивченні математики та предметів природничого циклу.

Починаючи з 8 класу, учні вивчають математику на поглибленому рівні. Отримані знання дають можливість набути математичних компетентностей, які учні застосовуватимуть у різних галузях знань та потребують логічного мислення та у повсякденному житті.

Освітня програма, що реалізується у НВК «ШЕЛ» спрямована, на формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи; розвитку національної самосвідомості; формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання і перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

Розділ 2

Опис "моделі" випускника

Учень, як особистість, формується в соціальній конструкції учень-група-навчальний заклад-місто-регіон-держава, виконуючи різні соціальні ролі. Навчання у НВК «ШЕЛ» розкриває внутрішні особливості дитини, що формує компетентну особистість у різних сферах діяльності. Освіта та виховання у навчальному закладі виступають як інструмент самовдосконалення та допомагає сформувати особистість, компетентну в різних сферах діяльності. Випускник розглядається як суб'єктивна система уявлень і понять про себе, свою зовнішність, здібності, можливості, риси характеру, про фізичний розвиток здоров'я; уявлення про своє місце в колективі, характер взаємин з іншими людьми в межах соціальної конструкції.

Випускник НВК «ШЕЛ» – це людина освічена, що самостійно здобуває знання, готова до прийняття морально виправданих рішень, вміє усвідомлювати різноманіття життєвих цінностей (свободу, співпрацю, повагу до іншої особистості), особисту самоцінність. Вміє здійснювати вибір, жити й працювати в різновіковому колективі. Здатний планувати своє життя у відповідності з метою, приймати рішення. Має життєвий досвід діяльності в групі: під керівництвом, самостійно, в парі, з книгою, з документами, з приладами, з комп’ютером. Особистість, що має високий рівень самосвідомості, громадянськості та самодисципліни. Така, що поважає себе, усвідомлює свою цінність та цінність іншої особистості, здатна нести відповідальність перед собою та суспільством Гуманна особистість – проявляє милосердя, доброту, здатність до співпереживання, терпимість і доброзичливість. Готова надати допомогу, прагне до миру й розуміє цінність людського життя. Духовна особистість – має потребу до пізнання й самопізнання, рефлексії, має потребу в красі й спілкуванні. Творча особистість – наділена розвинутими здібностями, знаннями, вміннями, навичками, розвинутим інтелектом. Практична особистість – знає основи комп’ютерної та фінансової грамотності, професійної підготовки, має естетичний смак, прагне до фізичної досконалості, є прихильником здорового способу життя.

Розділ 3

Цілі та задачі освітнього процесу

НВК «ШЕЛ» забезпечує засвоєннязмісту основної та середньої (повної) загальної освіти на рівні вище базового з урахуванням вікових особливостей; формування міцних навичок навчальної діяльності; розширення уявлення дитини про навколишній світ; розвиток пізнавальних здібностей і соціальних навичок; розкриття і розвиток творчих здібностей; моральне виховання; формування шанобливого ставлення до поглядів, цінностей і традицій інших людей і народів через пізнання своєї культури. Гарантує наступність освітніх програм усіх рівнів; створює основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм; формує позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності; забезпечує соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів.

Розділ 4

Навчальний план та його обґрунтування

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9-х класів навчально-виховного комплексу «Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей» складає 6020 годин/навчальний рік: для 5-х класів – 1085 годин/навчальний рік, для 6-х класів – 1190 годин/навчальний рік, для 7-х класів – 1225 годин/навчальний рік, для 8-х класів – 1260 годин/навчальний рік, для 9-х класів – 1260 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані НВК «ШЕЛ» ІІ ступеня.

Навчальний план НВК «ШЕЛ» дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план основної школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову навчального плану, яка складається з вивчення другої іноземної мови (польської або німецької), предмета «Фінансова грамотність» та логіка. Варіативна складова навчального плану також використовується на підсилення предметів інваріантної складової (іноземної мови та математики), запровадження курсів за вибором («Фінансова грамотність» та «Логіка») та індивідуальні заняття та консультації.

Починаючи з 8 класу, учні вивчатимуть математику на поглибленому рівні. Збільшення кількості годин на вивчення математики взято з варіативної складової навчального плану та не перевищує гранично допустиме навантаження на учня

Варіативність змісту базової середньої освіти реалізується через використання резервного часу навчальних програмах, що створює простір для задоволення освітніх потреб учнів, вирівнювання їх досягнень, розвитку наскрізних умінь тощо.

При вивченні української мови, іноземних мов, інформатики, трудового навчання та математики (поглиблений рівень) проводиться поділ класів на групи (відповідно до наказу МОН України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 року за № 229/6517 (зі змінами)).

Навчальний план зорієнтований на роботу основної школи за 5-денним навчальним тижнем.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Навчальний план НВК «ШЕЛ» укладено за такими освітніми галузями: мови і літератури, суспільствознавство, мистецтво, математика, природознавство, технології та здоров’я і фізична культура. Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у навчальному плані та відповідних навчальних програмах.

Результати навчання роблять внесок у формування ключових компетентностей учнів (спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентності, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через: організацію навчального середовища (зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання); окремі предмети (виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються проекти). Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою.

Навчальний заклад забезпечує загальноосвітню підготовку понад державний стандарт із визначених циклу та профілів, забезпечує всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів, допрофільну та допрофесійну підготовку. У закладі створюється широкий діапазон умов для здобуття кожною дитиною якісної освіти відповідно до її інтелектуального потенціалу, творчих здібностей та вироблених компетентностей на основі впровадження сучасних навчально-виховних та управлінських технологій.

Розділ 5

Особливості організації освітнього процесу та застосовування в ньому педагогічних технологій

Основними формами організації освітнього процесу у НВК «ШЕЛ» є різні типи уроку (формування компетентностей, розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок).

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки тощо.

З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму.

Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед вчителем. Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу.

Можливо проводити заняття в малих групах (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу керівника групи, консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.

Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).

Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми (під час відео-уроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Розділ 6

Показники (вимірники) реалізації освітньої програми

Реалізація освітньої програми у НВК «ШЕЛ» проводиться через систему внутрішнього забезпечення якості освіти та здійснюється за наступними компонентами: кадрове забезпечення освітньої діяльності, навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності, якість проведення навчальних занять, моніторинг сформованих умінь та навичок (компетентностей).

До завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти відносять оновлення методичної бази освітньої діяльності; контроль за виконанням навчальних програм, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення; моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища навчального закладу; створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Розділ 7

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

Програмно-методичне забезпечення виконання освітньої програми НВК «ШЕЛ» забезпечується навчальними програмами та підручниками, за якими працює навчальний заклад; календарно-тематичними планами педагогічних працівників; роботою методичної ради та методичних об’єднань; матеріалами з вивчення, узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду; аналітичними матеріалами моніторингу сформованих умінь і навичок учнів з навчальних предметів; матеріалами роботи з учнями, що мають підвищений рівень мотивації для навчання; інформаціями з навчально-методичного забезпечення кожного предмета; інструкціями для лабораторних, практичних робіт; завданнями контрольних, практичних та лабораторних робіт; методичними розробками вчителів; питаннями єдиного орфографічного режиму; матеріалами для оформлення предметних кабінетів; плани роботи предметних гуртків, факультативів; переліком макетів, діючих моделей, наочних посібників, необхідних для вивчення предметів; матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів; матеріали для роботи з батьками; матеріали на допомогу кураторам груп.

Освітня програма профільної середньої освіти ліцею

Навчально-виховного комплексу

«Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей»

Розділ 1

Призначення навчального закладу та засоби його реалізації

Ліцей навчально-виховного комплексу «Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей» здійснює освітній процес відповідно до рівнів загальноосвітніх програм ІІІ ступеня освіти.

У закладі створюється широкий діапазон умов для здобуття кожною дитиною якісної освіти відповідно до її інтелектуального потенціалу, творчих здібностей та вироблених компетентностей на основі впровадження сучасних навчально-виховних та управлінських технологій. Формує найбільш сприятливі умови розвитку обдарованих дітей з урахуванням їхніх схильностей та здібностей. Прагне, з одного боку, максимально адаптуватися до учнів з їхніми індивідуальними здібностями, з іншого боку – гнучко реагувати на соціокультурні зміни середовища. Головним результатом такої двосторонньої діяльності є адаптація дітей до швидкоплинного життя, збереження особистості вихованця, створення умов для розвитку учнів з урахуванням їх можливостей, пізнавальних інтересів і схильностей. Освіта, яку одержують учні, забезпечить їх самореалізацію сьогодні й у майбутньому, що дозволить успішно жити у швидко мінливому світі, за допомогою індивідуалізації навчального процесу і впровадження нових освітніх технологій.

Навчальний заклад забезпечує базову загальну середню освіту, а також допрофільну та профільну підготовку.

Метою профільної освіти у ліцеї є забезпечення умов для якісної освіти старшокласників у відповідності з їхніми індивідуальними нахилами, можливостями, здібностями і потребами, забезпечення професійної орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на ринку праці, встановлення наступності між загальною середньою і вищою освітою, забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу, як найвищої цінності нації, всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети у НВК «ШЕЛ» забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності: вільне володіння державною мовою; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність, а також підприємливість та фінансова грамотність.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми тощо.

Розділ 2

Опис "моделі" випускника

Учень, як особистість, формується в соціальній конструкції учень-група-навчальний заклад-місто-регіон-держава, виконуючи різні соціальні ролі. Навчання у НВК «ШЕЛ» розкриває внутрішні особливості дитини, що формує компетентну особистість у різних сферах діяльності. Освіта та виховання у навчальному закладі виступають як інструмент самовдосконалення та допомагає сформувати особистість, компетентну в різних сферах діяльності. Випускник розглядається як суб'єктивна система уявлень і понять про себе, свою зовнішність, здібності, можливості, риси характеру, про фізичний розвиток здоров'я; уявлення про своє місце в колективі, характер взаємин з іншими людьми в межах соціальної конструкції.

Модель випускника профільного ліцею НВК «ШЕЛ» складається з образу представленого через основні компетентності, рольові напрямки та ключові вміння, які він засвоює для досягнення мети професійного самовизначення.

А тому кожен випускник здатний учитись все життя як основа безперервної підготовки в професійному плані, а також в особистому і суспільному житті. Здатний брати на себе відповідальність, участь у спільному ухваленні рішень, участь у функціонуванні і поліпшенні демократичних інститутів, регулювати конфлікти ненасильницьким шляхом.

Освічена особистість, що самостійно здобуває знання, готова до прийняття морально виправданих рішень, вміє усвідомлювати різноманіття життєвих цінностей (свободу, співпрацю, повагу до іншої особистості), особисту самоцінність. Вміє здійснювати вибір, жити й працювати в різновіковому колективі. Здатний планувати своє життя у відповідності з метою, приймати рішення. Має життєвий досвід діяльності в групі: під керівництвом, самостійно, в парі, з книгою, з документами, з приладами, з комп’ютером.

Особистість, що має високий рівень самосвідомості, громадянськості та самодисципліни. Така, що поважає себе, усвідомлює свою цінність та цінність іншої особистості, здатна нести відповідальність перед собою та суспільством.

Гуманна особистість – проявляє милосердя, доброту, здатність до співпереживання, терпимість і доброзичливість. Готова надати допомогу, прагне до миру й розуміє цінність людського життя.

Духовна особистість – має потребу до пізнання й самопізнання, рефлексії, має потребу в красі й спілкуванні.

Творча особистість – наділена розвинутими здібностями, знаннями, вміннями, навичками, розвинутим інтелектом.

Практична особистість – знає основи комп’ютерної та фінансової грамотності, професійної підготовки, має естетичний смак, прагне до фізичної досконалості, є прихильником здорового способу життя. Здатна правильно оцінити наявні ресурси та свої можливості, скласти свій бізнес-план, презентувати свої досягнення.

Розділ 3

Цілі та задачі освітнього процесу

Ліцей НВК «ШЕЛ» забезпечує засвоєннязмісту середньої (повної) загальної освіти на рівні вище базового з урахуванням профільності. Створює умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів профільного ліцею в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки; забезпечує наступності між загальною середньою та професійною освітою; сприяє професійній орієнтації і самовизначенню старшокласників, соціалізації учнів незалежно від місця проживання, стану здоров’я тощо; здійснює психолого-педагогічні діагностики щодо визначення готовності до прийняття самостійних рішень, пов’язаних з професійним становленням; сприяє у розвитку творчої самостійності, формуванні системи уявлень, ціннісних орієнтацій, дослідницьких умінь і навичок, які забезпечать випускнику можливість успішно самореалізуватися.

Гарантує наступність освітньої програми; створює основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм; формує позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності; забезпечує соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров'я учнів.

Розділ 4

Навчальний план та його обґрунтування

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів ліцею навчально-виховного комплексу «Інженерно-економічна школа – Львівський економічний ліцей» складає 2485 годин/навчальний рік: для І курсу ліцею (10-х клас)– 1260 годин/навчальний рік, для ІІ курсу ліцею (11-х клас) – 1225 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень визначено у навчальному плані профільного ліцею НВК «ШЕЛ».

Навчальний план НВК «ШЕЛ» дає цілісне уявлення про зміст і структуру профільної освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план профільного ліцею розроблено відповідно до Державного стандарту, який упроваджується з 1 вересня 2018 року. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів і спеціальних курсів, а також передбачає години на індивідуальні та групові заняття.

Навчальний план містить перелік базових предметів, який включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів, профільні предмети, а також предмети які доповнюють та поглиблюють зміст певного навчального курсу чи для розширення світогляду, ознайомлення з новими сферами знань і людської діяльності.

До базових предметів належать: «Українська література», «Зарубіжна література», «Історія України», «Всесвітня історія», «Громадянська освіта», «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія», «Фізична культура», «Захист Вітчизни». На вивчення базових предметів відводиться мінімальна кількість тижневих годин, що має забезпечити досягнення рівня очікуваних результатів навчання учнів згідно з державними вимогами Державного стандарту.

Предмети «Українська мова» та «Іноземна мова» вивчаються в обсязі більшому від мінімального для якісного оволодіння мовами як засобом спілкування в усіх формах та засвоєнні інших шкільних предметів. Вивчаючи мови, учні засвоюють спеціальну термінолексику інших дисциплін і набувають навичок користування мовами в усному і писемному спілкуванні, а також розвивають пізнавальну та комунікативну функцію.

До профільних предметів належить «Алгебра» та «Геометрія». На вивчення профільних предметів відводиться максимальна кількість тижневих годин які реалізують мету, завдання і зміст математико-економічного профілю. На І курсі ліцею учні вивчатимуть предмет «Алгебра» в обсязі 5 тижневих годин, на ІІ курсі 6 тижневих годин; предмет «Геометрія» в обсязі 3 тижневі години на І та ІІ курсах (що відповідає таблиці №3 «Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 408)

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика» та «Мистецтво»), що вивчаються на рівні стандарту. Учень обирає одночасно два предмети на І і ІІ курсах ліцею (години, передбачені на вибірково-обов’язкові предмети діляться між двома обраними предметами).

Навчальний план забезпечує профільну освіту, а також надає широкі можливості для професійної орієнтації та допрофесійної підготовки з напрямків, які максимально відповідають природним обдаруванням і життєвим потребам кожного учня.

Робочий навчальний план складають:

- інваріантна складова, сформована для виконання вимог державного стандарту повної загальної середньої освіти з урахуванням профільності ліцею.

- варіативна складова, укладена для формування в учнів профільного ліцею стійких знань і уявлень про майбутні професії, пов’язані з математикою (інженерією) чи економічним спрямуванням (вивчення предмета «Фінансова грамотність», «Економіка»), та з метою забезпечення більш глибокої підготовки випускників у тій галузі знань і діяльності, до яких у них сформувалися стійкі інтереси і здібності.

Навчальний план передбачає формування широкого діапазону знань і компетентностей необхідних для продовження навчання у вищих навчальних закладах відповідно з обраним профілем.

Інваріантна складова навчального плану профільного ліцею забезпечує реалізацію змісту освіти на рівні Державного стандарту. Проте, з метою реалізації профільності ліцею, більш глибокого вивчення предметів, для подальшої диференціації навчального процесу шляхом профілізації, з метою створення сприятливих умов для свідомого вибору учнями майбутньої професії та ВНЗ, в якому буде продовжувати навчання, внесено наступні зміни:

І курс ліцею (10 клас) (математико - економічний профіль):

1.        1 година на вивчення предмета «Іноземна мова» додана з варіативної частини.

2.   0,5 годин вибірково-обов’язкових предметів перерозподілено на вивчення «Алгебри»

ІІ курс ліцею (11 клас)   (математико - економічний профіль):

1.        1 година на вивчення предмета «Українська мова» додана з варіативної частини.

2.        1 година предмета «Технології» додана на вивчення предмета «Інформатика». Таким чином предмет «Технології» вивчатиметься у складі предмета «Інформатика».

Таке укладання інваріантної і варіативної частин навчального плану дає можливість індивідуалізувати навчальний процес на основі досягнення учнем відповідного рівня творчого розвитку, включає кожного у практичну творчу діяльність, готує до самопізнання, свідомого вибору професії, успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання, формує морально-естетичне ставлення до дійсності, високі моральні якості громадянина України.

При вивченні предметів «Українська мова», «Іноземна мова», «Інформатика», «Фізична культура», «Захист Вітчизни» та «Алгебра» проводиться поділ класів на групи (відповідно до наказу МОН України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 року за № 229/6517 (зі змінами)).

Гранично допустиме навчальне навантаження на одного учня, а також загальна кількість годин покласно не перевищують санітарно-гігієнічних норм, встановлених Міністерством охорони здоров’я України.

Навчальний план зорієнтований на роботу профільної середньої школи за 5-денним навчальним тижнем.

Результати навчання роблять внесок у формування ключових компетентностей учнів (спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентності, обізнаність і самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя).

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через: організацію навчального середовища (зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання); окремі предмети (виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються проекти). Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості створювати умови для самостійного виведення нового знання, перевірці його на практиці і встановлення причинно-наслідкових зв’язків шляхом створення проблемних ситуацій, організації спостережень, дослідів та інших видів діяльності. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Розділ 5

Особливості організації освітнього процесу та застосовування в ньому педагогічних технологій

Основними формами організації освітнього процесу у ліцеї НВК «ШЕЛ» є різні типи уроку (формування компетентностей, розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок).

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.

Засвоєння нового матеріалу можна проводити на лекції, конференції, екскурсії і т. д. Для конференції, дискусії вчителем або учнями визначаються теми доповідей учнів, основні напрями самостійної роботи. На навчальній екскурсії учні отримують знання, знайомлячись із експонатами в музеї, з роботою механізмів на підприємстві, спостерігаючи за різноманітними процесами, що відбуваються у природі. Консультації проводяться з учнями, які не були присутні на попередніх уроках або не зрозуміли, не засвоїли зміст окремих предметів. Розвиток і корекцію основних компетентностей можна, крім уроку відповідного типу, проводити на семінарі, заключній конференції, екскурсії тощо. Семінар як форма організації об'єднує бесіду та дискусію учнів. Заключна конференція може будуватися як у формі дискусії, так і у формі диспуту, на якому обговорюються полярні точки зору. Учитель або учні підбивають підсумки обговорення і формулюють висновки.

З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. Практичне заняття - це така форма організації, в якій учням надається можливість застосовувати отримані ними знання у практичній діяльності. Експериментальні завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Оглядова конференція повинна передбачати обговорення ключових положень вивченого матеріалу, учнем розкриваються нові узагальнюючі підходи до його аналізу.

Оглядова конференція може бути комплексною, тобто реалізувати міжпредметні зв'язки в узагальненні й систематизації навчального матеріалу.

Оглядова екскурсія припускає цілеспрямоване ознайомлення учнів з об'єктами та спостереження процесів з метою відновити та систематизувати раніше отримані знання.

Учням, які готуються здавати заліки або іспити можливе проведення оглядових консультацій, які виконують коригувальну функцію, допомагаючи учням зорієнтуватися у змісті окремих предметів.

Консультація будується за принципом питань і відповідей.

Перевірка та/або оцінювання досягнення компетентностей крім уроку може здійснюватися у формі заліку, співбесіди, контрольного навчально-практичного заняття.

Залік як форма організації проводиться для перевірки якості засвоєння учнями змісту предметів, досягнення компетентностей.

Співбесіда, як і залік, тільки у формі індивідуальної бесіди, проводиться з метою з'ясувати рівень досягнення компетентностей.

Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед вчителем.

Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу.

Можливо проводити заняття в малих групах, (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.

Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).

Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми (під час відео-уроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Розділ 6

Показники (вимірники) реалізації освітньої програми

Реалізація освітньої програми у ліцеї НВК «ШЕЛ» проводиться через систему внутрішнього забезпечення якості освіти та здійснюється за наступними компонентами: кадрове забезпечення освітньої діяльності, навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності, якість проведення навчальних занять, моніторинг сформованих умінь та навичок (компетентностей).

До завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти відносять оновлення методичної бази освітньої діяльності; контроль за виконанням навчальних програм, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення; моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища навчального закладу; створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Розділ 7

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

Програмно-методичне забезпечення виконання освітньої програми ліцею НВК «ШЕЛ» забезпечується навчальними програмами та підручниками, за якими працює навчальний заклад; календарно-тематичними планами педагогічних працівників; роботою методичної ради та методичних об’єднань; матеріалами з вивчення, узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду; аналітичними матеріалами моніторингу сформованих умінь і навичок учнів з навчальних предметів; матеріалами роботи з учнями, що мають підвищений рівень мотивації для навчання; інформаціями з навчально-методичного забезпечення кожного предмета; інструкціями для лабораторних, практичних робіт; завданнями контрольних, практичних та лабораторних робіт; методичними розробками вчителів; питаннями єдиного орфографічного режиму; матеріалами для оформлення предметних кабінетів; плани роботи предметних гуртків, факультативів; переліком макетів, діючих моделей, наочних посібників, необхідних для вивчення предметів; матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів; матеріали для роботи з батьками; матеріали на допомогу кураторам груп.

На цій сторінці ви можете ознайомити з нашими символами та традиціями.

Прапор “ШЕЛ”

prapor

Прапор створений Зоряною Зaставною в 1998 складаєтсья з двох рівновеликих смуг зеленого і чорного!
Зелений – гроші,чорний земля!
Лелека по центрі з книжкою в дзьобі символ знання.

Гімн “ШЕЛ”

Ми обрали наш шлях до нового життя,
Хай він дуже важкий і тернистий,
Треба часу, снаги, море праці і знань,
Щоб сказати усім.Ми-ліцеїсти

Ми є діти нового, прийдешнього дня,
Перші паростки в новому полі.
Ми є та рятівна, провіднича зоря,
Що провадить в життєвому морі.

Саме нам будувати омріяний край,
Нам багатства його відродити,
Нам підняти з колін розграбований край,
Край, де ми будемо жити.

Ми вчимось працювати,іти до мети,
На обмілині щастя не сісти,
Щоби гордо сказати в широкі світи
Ми-економісти!

konstutycia

Студенський “квиток”

kvutok

Конституція “ШЕЛ”